סיוד גגות והלבנתם

סיוד גגות והלבנת גג הנה דרך מצוינת ונכונה לקרר את הבית ולמעשה מחקרים שונים מוכיחים כי לאחר סיוד גג והלבנת הגג, טמפרטורת החדרים בבית עשויה לרדת בכ-20% מה שגורם בין היתר להוזלה משמעותית בעלויות צריכת החשמל עקב יכולת המזגן לתת מענה יעיל יותר ולקרר את החללים צורה טובה יותר בפחות זמן. כמו כן, סיוד גגות והלבנתם מועילה ושומרת על תשתית האיטום הקיימת בגג, שכן, חום עשוי לגרום לזפת לנוע על גבי משטח הגג ולהוריד מעוביו בחלקים מסוימים ולכשלי איטום. כמו כן, חום גג שאינו מולבן עשוי לגרום להשתחררות באזורי תפר בין יריעה ליריעה, סדקים בחומרי איטום שונים ועוד.

סיוד גגות – הכנות בטרם סיוד הגג

ראשית, יש לציין כי סיוד גגות הנו ביטוי שכיח בציבור הישראלי שכן פעם היה נהוג יותר לסייד את הגג על ידי חומר מינרלי "סיד". את הסיד היו רוכשים לרוב בשקים כמו שקי מלט, שופכים לפחים, מערבבים במים ולעתים מוסיפים משפרי חוזק כגון: דבקים שונים, לרוב ביג'יבונד וחומרים דומים. בכתבה זו נדבר על החומרים הפופולריים כיום בשוק, על היתרונות והחסרונות, הכמויות המומלצות והמחירים השונים עבור סיוד גגות והלבנתם.

הלבנת גגות – הכנה

א. יש להסיר מהגג כל דבר שאיננו צריכים שיהיה בגג כגון: כבלים, צינורות, קולטים ישנים וכו'.

ב. רצוי להשתמש במפוח עלים חלק על מנת לסלק מהגג כמה שיותר אבק וחלקיקים שונים.

ג. לאחר ניקוי מסיבי של חלקי שונים, אבק ולכלוך גס, יש לשטוף את הגג בצורה יסודית ביותר, למעשה עבודת הניקיון וההכנה בטרם סיוד גגות והלבנתם הנו שלב חשוב שיש להתייחס אליו בהתאם לתת לו תשומת לב מיוחדת. כאמור, שטיפת הגג יכולה להתבצע על ידי צינור גינה רגיל אך יש להבריש תוך כדי את הגג על ידי מטאטא כביש עד שמתחילים לראות שהמים אותם אנחנו מזרימים על גבי הגג לא מלוכלכים כמו בהתחלת השטיפה. אנו מבצעים עבודות הלבנת גגות ובשלב זה בהכנה שוטפים את הגג על ידי סילון מים מתוקים אשר מבטיחים הסרה מרבית של אבק ולכלוך קשה על גבי תשתית האיטום.

ד. לאחר ניקוי יסודי של הגג יש לגרוף שאריות מים גדולות באזורים בהם קיים שקע באיטום/בגג הגורם לעמידת מים. * אין צורך להמתין לייבוש מלא שכן, כל חומר איטום אקרילי / פולימרי הנו על בסיס מים ועדיף לעבור בשיטת "רטוב על רטוב" אך לא רטוב מידי ובשלוליות.

ה. לאחר ההכנות עלינו לדעת מהו גודל הגג ולרכוש כמות חומר תקנית בהתאם לגודל הגג, למשל: רוב חומרי סיוד גגות והלבנתם נועדו להלבנת גג בכמות של 1-1.5 קילו לכל מטר מרובע + 1-2 פחים עבור שכבת יסוד שעל פי הוראות היצרנים יש להשתמש בזה לצורך יסוד.

ו. לאחר שטיפת הגג תראו בצורה נכונה היכן עומדים מים ולא מתנקזים בקלות והתאם לכך, מומלץ לבצע באזורים אלה מדה מתפלסת על מנת לשטח את השקע לקו הגג בצורה אחידה.

* שימוש ויישום מדה מתפלסת בשקעים תועיל ותשמר את חומר ההלבנה שכן, לא כול חומרי ההלבנה נשמרים היטב באזורים בהם קיימת עמידת מים.

סיוד גגות והלבנתם בחומרים אקריליים, סוגי חומרים והכמויות המומלצות

פוליגג 450 | פוליגג משוריין טמבור

פוליגג נועד לשימוש לצורכי איטום ולהלבנה אך בכתבה זו, אנו ממליצים עליו בחומר הלבנה בלבד ולא לצורכי איטום. שכבת היסוד הנה מאותו חומר בערבוב ביחס של 1 כמות פוליגג 450 משוריין / 3 כמויות מים. שכבת היסוד המומלצת על ידנו היא כך:

יסוד ושכבת הלבנה: כ400 גרם למ"ר כ– 1 פח פוליגג 450 (20 ק"ג) עבור גג של 50 מ"ר. לאחר יישום שכבת היסוד יש להמתין ליום אחרי כ-12 שעות ולבצע את שכבת ההלבנה בכמות של 1-1.5 קילו לכל מטר רבוע ללא דילול של החומר. פח מכיל 20 ק"ג חומר.

* יש לציין כי סוג חומר זה אינו עומד בתקן מים עומדים ועל מנת למנוע התקלפות החומר יש כאמור לבצע מדה מתפלסת או לחילופין לרכוש וליישם פוליגג סופר M (עומד בתקן מים עומדים).

מחירים של פוליגג תוצרת טמבור

פיליגג 450 משוריין טווח מחירים : 130 לבין 160 ש"ח לפח .

פוליגג סופר M טווח מחירים : 300 לבין 350 ש"ח לפח .

אקרילפז | אקריל פז פלטינום – חברת פז קר

אקרילפז הנו חומר המיועד לאיטום והלבנת גגות הנו על בסיס מים אך כפי שתיארנו קודם, אינו מומלץ ליישום במידה וקיימים שיפועים לא תקניים בגג או שקעים ומים עומדים. חומר זה אינו עומד בתקן מים עומדים ולמעשה קיים חומר נוסף פרימיום העומד בתקן מים עומדים הנקרא אקרילפז פלטינום. פח אקרילפז מכיל 20 ק"ג חומר.
יסוד והלבנה: שכבת היסוד היא מאותו חומר ביחס ערבוב של 50%, על כל כמות חומר, אותה כמות מים. שכבת היסוד המומלצת הנה כ-300 גרם לכל מטר רבוע והמתנה ליום אחרי כ-12 שעות עד ליישום שכבת ההלבנה העיקרית בכמות מומלצת של כ1-1.5 ק"ג למ"ר.

מחירים של אקריל פז תוצרת "פזקר"

פח אקרילפז רגיל (ללא תקן מים עומדים) עלות: 140 לבין 160 ש"ח לפח.

פח אקרילפז פלטינום (עומד בתקן מים עומדים) עלות: בין 200 לבין 270 ש"ח לפח.

גומי גג – חברת יעקובי

גומי גג הנו חומר איטום והלבנת גגות.
יסוד והלבנה: שכבת היסוד ושכבת ההלבנה מורכבות לפי אותם הוראות ביצוע של האקרילפז. פח אקרילפז מגיע בפח של 20 ק"ג / פח של 5 ק"ג.

מחירים של גומי גג תוצרת "יעקובי"

פח גומי גג 20 ק"ג עולה: בין 330 לבין 380 ש"ח לפח.
פח גומי גג 5 ק"ג עולה: בין 100 לבין 120 ש"ח לפח.

טופ גג – חברת נירלט

ציפוי אקרילי גמיש ומשוריין לציפוי, ולהלבנת גגות משופעים ללא שקעים ומים עומדים. לבן במיוחד ומוריד את טמפרטורת פנים המבנה בצורה משמעותית. התערובת הנה על בסיס מים בשילוב סיבי "שריון" לעמידות גבוהה. * החומר אינו ומד בתקן מים עומדים.
יסוד והלבנה: מומלץ ליישם את שכבת הייסוד ביחס כמויות של 1 כמות חומר/ 2 כמויות מים לפזר על גבי הגג ולהמתין ליום אחרי או כ-12 שעות. שכבת ההלבנה תתבצע בכמות של כ1-1.5 ק"ג למ"ר

מחירים של טופ גג תוצרת "נירלט"

פח טופ גג בכמות של 6 ק"ג עולה סביב ה-70 ש"ח לפח.

פח טופ גג בכמות של 20 ש"ג עולה בטווח של בין 130 לבין 160 ש"ח לפח.

* מומלץ מאד לקרוא את הוראות היצרן בהתאם לסוג החומר אותו בחרתם ולבצע בהתאם להוראות.

* מומלץ לבצע מידה מתפלסת בהתאם להוראות.

* כאמור, שלבי ההכנה אינם קריטיים ולמעשה עשויים להכריע ולהיות חלק משמעותי בהצלחת התהליך ושמירת חומר ההלבנה בגג לאורך זמן רב יותר.

לסיכום:

עד כאן, סיוד גגות והלבנתם – עם חשבתם על סיוד גגות אולי לא ידעתם כי החומרים אותם ציינו אכן קיימים וכי יעילותם כמו גם מחירם עולה על עלויות "סיוד" על ידי סיד סינטטי / סיד כבוי. יש לציין כי יש לוודא מול בעל המקצוע אותו הזמנתם אכן הבין את בקשתכם וכי ידוע לו כי אתם אכן רוצים חומר עמיד לגג ולא סיד שירד בגשם הראשון. סיוד גגות יכול להועיל בוודאי עם רוצים להוריד את חום בבית לתקופה של קיץ אחד בלבד אך כדאי שתדעו כי שימוש בחומר זה עשוי לגרום לבעיות חמורות בשכבות האיטום, במיוחד השימוש בסיד כבוי. בכל מקרה, במידה וביצעתם סיוד גג על ידי סיד והנכם מעוניינים בהלבנת גג בחומרים אקריליים, יש להסיר את שכבות הסיד באופן יסודי ומסיבי ובטרם תחילת עבודת ההלבנה בחומר אקרילי.

אנו נותנים שירות באזור בצפון הארץ, בישובים ובאזורים אלו:

אזור נהריה, עכו ובקריות.

אזור נשר, יגור, רכסים והסביבה.

בחיפה וחוף הכרמל.

זכרון יעקב וישובים סמוכים, יוקנעם, קרית טבעון והסביבה.

מעוניינים שנבצע לכם עבודת הלבנת גג ? רוצים לקבל ייעוץ נוסף ?

צרו איתי קשר באתר או לחלופין בנייד שמספרו054-8171827