קטגוריות
איטום וציפוי קירות צביעת קירות

יתרונות עיצוב קירות בטון וצבע

יתרונות עיצוב קירות בטון וצבע: כידוע לעולם האדריכלות והעיצוב, חודרים מדי שנה מגמות חדשות. יש היום מגמה מאוד חזקה של בנייה טבעית המאופיינת בחיפוי קירות מבטון חשוף שאפשר לצבוע אותו בגוונים שונים, או יציקת רצפת בטון שמתאימה לבית או למשרד בסגנון מינימליסטי, הייטק ועוד. לשם כך עושים הזמנת מערבל בטון.

מלבד שימוש בבטון לצורכי עיצוב, יציקות בטון מהוות חומר גלם חשוב ומרכזי בכל פרויקט בניה מערבי. בכל אתר בנייה אפשר לראות את מערבל הבטון שבעזרתו כמובן מתאפשרת הבנייה. הוא זה שמייצר את חולם הגלם לבנייה. כל מבנה גדול או קטן, נשען על עמודי תמך ויסודות שאמורים להיות עשויים מבטון יצוק. הבטון הזה נשפך כתערובת אל מסגרות עץ לצורך היציקה, ובתוכה אף מחדירים קונסטרוקציה של ברזל בניין בחוזק, צפיפות ועובי המחושב מראש כדי לעמוד בעומסים מסוימים.

מהן עיצוב קירות מיציקות בטון?

בכל שלב של בנייה יש שלב של יציקה. כבר בתחילת הפרויקט יוצקים את היסודות והקירות לחניונים, מקלטים, מרתפים ועוד. בהמשך בתהליך הבנייה יוצקים עמודי תמך בכל קומה, גרמי מדרגות ותקרות, חדרי ממ"ד ופיר מעלית וכולם עשויים מבטון, כולם מגיעים אל האתר מאותו משפך של מערבל בטון הניצב במקום. כאשר מדובר בבניית מסגרות יציקה, יש היום אפשרות להזמין אותן במידה הנכונה הדרושה, ולאחר הזרמת בטון נוזלי פנימה והתקשותו, מפרקים את התבנית.

חומר הבטון עשוי מתערובת של חצץ, מלט, חול ומים. בסופו של ערבול הרכיבים הללו מתקבל הבטון. החול והחצץ תופסים בדרך כלל שליל מהנפח של הבטון והיחס בין המרכיבים השונים של התערובת הוא שיקבע את חוזקה ואת דרך ההכנה שלה, וזאת ייקבע ע"י מטרת השימוש בבטון.

מגמת העיצוב בלוק התעשייתי, חדרה כבר מזמן לתחום עיצוב המשרדים, שכן הם בהחלט מבקשים לשדר מסרים של ניקיון, אסתטיקה ומינימליזם. הרבה פעמים מי שמזמין את מערבל הבטון זה האדריכל או מעצב הפנים האמונים על הבנייה והעיצוב, וזקוקים לתערובת לצורך חיפוי הרצפה בבטון, בניית עמודי תמך ועוד. עיצובים בבטון הם מגמה עולה היום בעיצוב וחיפוי קירות משרדים עם או בלי שילוב צביעה ועיצוב הבית. קל מאוד לעשות עיצובים בבטון במרקם הנוזלי שלו, והוא גם קולט כל צבע רצוי.

מאמר בנושא דומה: עיצוב וצביעת קירות משרדים

יתרונות מערבל בטון

אם אתם בונים בית פרטי, או אף משפצים דירה ועוקרים ממנה את כל הקירות, סביר להניח שתצטרכו לעשות הזמנת מערבל בטון. יש שני סוגים של מערבלי בטון, תעשייתי המיועד לאתרי בנייה גדולים ומערבל בטון בנפח קטן המופעל באמצעות מנוע חשמלי ומיועד להכנת כמויות קטנות של בטון. בטון משמש ליציקת קירות, עמודי תמיכה וגם לרצפה, הוא יוצר את המבנה הפנימי בבית והוא החומר הכי חזק בתחום הבנייה שמעניק חוזק ויציבות. אפר להזמין מערבל בטון קטן או גדול בהתאם לפרויקט וזה יכול להיות תכנון משרד, בית פרטי, דירה ועוד.